Güncel Sayı

Cilt: 3 Sayı: 2, 31.12.2024

Yıl: 2024

Turkish Journal of Marketing Research (TUJOMR) dergisinin amacı, Pazarlama Biliminin tüm yönleriyle ilgili yüksek kaliteli, bilimsel araştırma makaleleri yayımlamaktır.

Turkish Journal of Marketing Research (TUJOMR), yılda 2 kez (Haziran ve Aralık) İngilizce ve Türkçe olarak yayımlanan uluslararası çevrimiçi, açık erişimli, çift kör hakemli bir dergidir.

Makaleler ampirik araştırma makaleleri, teorik ya da derleme makaleler ve vaka çalışmaları olabilir. Bu, hem teorik hem de pratik yönleri ve özellikle ikisi arasındaki ilişkiyi içerecektir. Başvurular tüm yıl boyunca kabul edilmektedir.

Bir makalenin TUJOMR'da yayımlanabilmesi için asgari olarak aşağıdaki kriterleri karşılaması gerekir:

  • Pazarlama alanındaki önemli bir konuya odaklanmak.
  • Alanı ilerleten temelde yeni bilgiler sunmak.
  • Literatür temelli ve bilimsel olmak.
  • Ampirik bir çalışma ise, metodolojiyi detaylı şekilde ele almak.

Makale yazım kuralları bu Makale Şablonu'na göre hazırlanmalıdır. Ayrıca Telif Hakkı Anlaşması Formu ve Araştırmacıların Katkı Oranı Beyanı ve Çatışma Beyanı Formu da hazırlanarak dergiye gönderimi yapılmalıdır.

Turkish Journal of Marketing Research (TUJOMR) Dergisi’nin yayın süreçleri, bilginin bilimsel yöntemle yansız biçimde üretilmesi, geliştirilmesi ve paylaşılmasına dayanır. Hakemli makaleler, bilimsel yöntemin uygulanmasını, yansızlığı sağlayan çalışmalardır. Bilimsel üretimin gerçekleştirilmesinde yayın sürecinin tüm bileşenlerinin; yayıncı, editörler, yazarlar, hakemler ve okuyucuların etik ilkelere uymaları gerekir. Bu kapsamda Turkish Journal of Marketing Research (TUJOMR) dergisinin yayın etiği ile açık erişim politikası da, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde yayınladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri İçin En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”) yayın sürecinin tüm bileşenlerinin etik ilkelere uymasını gerektirmektedir.

Makalelerde kullanılan verilerin manipüle edilmesi, çarpıtılması ve uydurma verilerin kullanılması gibi durumlar tespit edilirse, makale yazarının çalıştığı kuruma bu durum resmi yollardan bildirilecek ve makale red edilecektir. Dergimiz, editör ve/veya hakemler tarafından verilen geri bildirimlere göre yazarlardan analiz sonuçlarına ilişkin çıktı dosyalarını isteme hakkına sahiptir.

Turkish Journal of Marketing Research (TUJOMR) Dergisi'ne makale gönderen yazarlardan, kabul/ret durumuna bakılmaksızın makale gönderildikten sonra ücret alınır. Editör Kurulu tarafından yapılacak ön değerlendirme sonrasında hakem değerlendirme sürecinin başlatılması için dijital baskı, dizgi, uluslararası indekslere giriş, mizanpaj yazılımı gibi harcamalara katkı sağlamak üzere katılım ücreti talep edilecektir. Bu ücret, Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Doçentlik Kriterleri uyarınca "Makale gönderimi sürecinde -kabul/ret olmasına bakılmaksızın" talep edilir.

Editoryal İşlem Ücreti: 1000 TL